Boldog születésnapot édesanyánk!

Szervusz Anya, kihasítottunk egy kis szeletet az internetből neked, és egy kicsit magunknak, az egész családnak. Kérlek, olvasd szeretettel. Ez egy jubileumi blog, egy jubileumi évben. Isten éltessen sokáig!

Archívum

Leírás

Szervusz Anya, kihasítottunk egy kis szeletet az internetből neked, és egy kicsit magunknak, az egész családnak. Kérlek, olvasd szeretettel. Ez egy jubileumi blog, egy jubileumi évben. Isten éltessen sokáig!

Archívúm

Friss topikok

  • anya (mama): De jó, Kati, hogy írtál ide, annyira örülök! Méghogy "nem tudsz írni", nagyon is tudsz, engem telj... (2014.01.12. 17:31) Reggelek
  • P Katóca: Bevallom, csak most fedeztem fel az új bejegyzést. Ezekre nagyon jó visszaemlékezni, olyan jó, hog... (2013.05.15. 14:04) Emléket állítok munkahelyi főnökeimnek
  • P Katóca: És érvényes még valami erről a listáról? Aztán érdekelne az a Pálferis idézet is! (Na de én már c... (2013.02.04. 13:48) Kívánságlista
  • P Katóca: De jó, hogy ezt megírtad, jó most nekem olvasni. És biztosan te is már most is másképp emlékszel v... (2013.01.28. 11:14) téli álom lenne jó
  • P Katóca: Éljen a megérdemelt új csizma! Ez a csizma igazi "hétmérföldes" lesz. (2013.01.28. 11:10) Új a csizmám

Címkék

aba (1) ádám (2) ádi (1) anya (1) apáczai (1) asszociáció (1) atya (1) baba (1) bächer (1) báj (1) barátok (1) besenyszög (1) bkv (1) blog (1) bófi (1) chinovini (1) csajozás (1) csoki (1) divat (1) diy (1) ebéd (1) egyetem (3) életrajz (1) erdély (2) évődés (1) fantomkép (1) felicia (1) feri (1) főzőcske (2) francia (1) freskó (1) gimi (1) gyémántlakodalom (1) gyülekezet (1) házasság (1) hóhelyzet (1) humor (3) idő (1) iván (1) jászszentandrás (1) jézus (1) kávé (1) képregény (1) kiméra (1) kimerültség (1) kudarc (1) kuki (1) magány (1) meghívó (1) metro (1) mosoly (1) napi (1) novák (1) nyelvlecke (1) örvendsz (2) osztályfőnök (1) otthon (1) pál (1) paraszthajszál (2) pszichiátria (1) pünkösd (1) rutin (1) siker (1) skoda (1) sütés (2) szabadnap (1) szakdolgozat (1) székely (2) szellem. (1) szerelés (1) szeretet (1) szerzetes (1) születésnap (1) tibor (1) tollas (1) ügyelet (1) unoka (2) vali (1) vers (1) vicc (1) zene (1) Címkefelhő

Mark Twain: Ádám és Éva naplója /részlet/

2009.02.05. 20:09 Mannika

KEDD

Amikor ma megjöttem több hónapos vadászatról, messze északról, Éva egy új kis teremtményt mutatott nekem. Azt mesélte, hogy a bozótban fogta, de közben elpirult, mintha valami titka volna ezzel a szerzeménnyel kapcsolatban.

 SZERDA

Káinnak nevezi a teremtményt. Különös szerzet, amelyet sehová sem tudok besorolni, pedig már meglehetősen ismerem az egész állatvilágot. Egy és más tekintetben mintha rám hasonlítana, akár a rokonom is lehetne. Éva legalábbis ezt állítja, és titokzatos célzásokkal utal rá, de véleményem szerint ez a feltevés csak tévedés lehet. Erre vall már az a különbség is, ami a nagyságunk, a méreteink tekintetében mutatkozik. Nem, ez inkább valami új állatfaj lehet, alighanem valami halféle. Ám amikor próbaképpen a vízbe dobtam, azonnal lesüllyedt. Éva rögtön utána ugrott, és kihúzta a vízből, még arra sem hagyott időt, hogy kísérletem eldöntse azt a kérdést, amit tisztázni akartam vele. De még így is azt hiszem, halféle lehet. Évának mindegy, hogy milyen fajta, végtelenül szereti, és semmiképpen sem akarja újabb kísérletre átengedni. Mindez számomra teljesen érthetetlen. Általában sok minden érthetetlen az új teremtmény körül. Amióta a házban van, Éva természete lényegesen megváltozott. Nem érdeklik többé a kísérletek, pedig azelőtt nagyon ragaszkodott hozzájuk. Még egyetlen teremtményi sem szeretett annyira, mint ezt, de megmagyarázni nem tudja. Nincsen egészen az eszénél, ezt újabban tapasztaltam. Néha fél éjszakán keresztül hordozza a teremtményt, mert sír, alighanem a vízbe kívánkozik. De mikor a segítségére akarok sietni, hogy a tóba dobja, Éva kikapja a kezemből, a hátát veregeti, és szájával komikus hangokat hallat, hogy megnyugtassa. A gondtól és az aggodalomtól egészen megzavarodott, olyan bolondul viselkedik.

 VASÁRNAP

Úgy látszik, vasárnap sem akar dolgozni. Többnyire lustán heverészik a bőrökön, és örül, ha a teremtmény mászkál rajta. Tréfás hangokat ereget ki a száján, mert azt hiszi, a kis micsodának örömet szerez vele. Néha úgy csinál, mintha meg akarná enni az uszonyát, amitől ez a kis hal mindig kacagásban tör ki. Eddig még sohasem tapasztaltam, hogy egy hal nevetni tudna, és ezért bizonyos kételyek merültek fel bennem.

 SZERDA

Nem hal! Ezt most végre minden kétséget kizáró módon megállapítottam. Persze azért még mindig nem tudom, hová sorozzam. Ha boldogtalan, valósággal pokoli ordításban tör ki, ám ha az ember tüstént odaadja neki, amit akar, akkor elégedetten gagyog magában. Legtöbbször a hátán fekszik, és négy lábát a levegőbe rugdalja. Más állatoknál ezt még nem láttam.

Amikor Évának elmondtam, hogy az új teremtmény nekem milyen nagy "problémát" jelent, csak az új szót csodálta meg, anélkül hogy az értelmét felfogta volna. Szerintem tehát probléma vagy csodabogár. Ha meghal, szétszedem és megvizsgálom, hogyan és miből állították össze. Hiába, ilyen kétségeim még sohasem voltak.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://anya50.blog.hu/api/trackback/id/tr11925048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása