Boldog születésnapot édesanyánk!

Szervusz Anya, kihasítottunk egy kis szeletet az internetből neked, és egy kicsit magunknak, az egész családnak. Kérlek, olvasd szeretettel. Ez egy jubileumi blog, egy jubileumi évben. Isten éltessen sokáig!

Archívum

Leírás

Szervusz Anya, kihasítottunk egy kis szeletet az internetből neked, és egy kicsit magunknak, az egész családnak. Kérlek, olvasd szeretettel. Ez egy jubileumi blog, egy jubileumi évben. Isten éltessen sokáig!

Archívúm

Friss topikok

  • anya (mama): De jó, Kati, hogy írtál ide, annyira örülök! Méghogy "nem tudsz írni", nagyon is tudsz, engem telj... (2014.01.12. 17:31) Reggelek
  • P Katóca: Bevallom, csak most fedeztem fel az új bejegyzést. Ezekre nagyon jó visszaemlékezni, olyan jó, hog... (2013.05.15. 14:04) Emléket állítok munkahelyi főnökeimnek
  • P Katóca: És érvényes még valami erről a listáról? Aztán érdekelne az a Pálferis idézet is! (Na de én már c... (2013.02.04. 13:48) Kívánságlista
  • P Katóca: De jó, hogy ezt megírtad, jó most nekem olvasni. És biztosan te is már most is másképp emlékszel v... (2013.01.28. 11:14) téli álom lenne jó
  • P Katóca: Éljen a megérdemelt új csizma! Ez a csizma igazi "hétmérföldes" lesz. (2013.01.28. 11:10) Új a csizmám

Címkék

aba (1) ádám (2) ádi (1) anya (1) apáczai (1) asszociáció (1) atya (1) baba (1) bächer (1) báj (1) barátok (1) besenyszög (1) bkv (1) blog (1) bófi (1) chinovini (1) csajozás (1) csoki (1) divat (1) diy (1) ebéd (1) egyetem (3) életrajz (1) erdély (2) évődés (1) fantomkép (1) felicia (1) feri (1) főzőcske (2) francia (1) freskó (1) gimi (1) gyémántlakodalom (1) gyülekezet (1) házasság (1) hóhelyzet (1) humor (3) idő (1) iván (1) jászszentandrás (1) jézus (1) kávé (1) képregény (1) kiméra (1) kimerültség (1) kudarc (1) kuki (1) magány (1) meghívó (1) metro (1) mosoly (1) napi (1) novák (1) nyelvlecke (1) örvendsz (2) osztályfőnök (1) otthon (1) pál (1) paraszthajszál (2) pszichiátria (1) pünkösd (1) rutin (1) siker (1) skoda (1) sütés (2) szabadnap (1) szakdolgozat (1) székely (2) szellem. (1) szerelés (1) szeretet (1) szerzetes (1) születésnap (1) tibor (1) tollas (1) ügyelet (1) unoka (2) vali (1) vers (1) vicc (1) zene (1) Címkefelhő

mit főzzek ma?

2009.02.04. 19:23 - kami -

 

Mostanában valahogy különösen rákaptam a túróra. Állandóan valami túrósat akarok enni, így történt, hogy pénteken minden konkrét cél nélkül vettem fél kiló túrót. Aztán eszembe jutott a túrógombóc. Milyen finom is az tejföllel, melegen... ideális ebéd szombatra.

Később eszembe jutott a szigorlatom is, és hogy én ezen a hétvégén jó nagy lépést akartam tenni a vastag és érthetetlen könyvben. Így nem lehet nyugodtan főzőcskézni! Igyekeztem reggel korán felkelni, hogy tanulhassak, de még mielőtt elmerülhettem volna a tanulásban, összeraktam a gombócot.

Legutóbb, mikor túrógombócot csináltam, nem voltam vele megelégedve. Túl kemény lett és vízízű. Megpróbáltam minden eddigi hibámat kiküszöbölni, ezért sokkal kevesebb grízt adtam hozzá, és külön felverve tettem bele a tojásfehérjét. Raktam bele reszelt citromhéjat, és a citrom levét is tettem volna, ha lett volna neki (csak a reszelt héjat raktam el fagyasztóba,mert maradt karácsonykor)… Aztán rájöttem, hogy zsemlemorzsánk sincsen. Szegény meztelen gombócok…

Ezek után elégedetten raktam a hűtőbe a masszát, és mondtam Gazsónak, hogy akkor én most tanulok, szóljon, hogy mikor főzzem ki a gombócokat, különben meg ha levest is akar, akkor rajta a sor!

Az ilyesmit nem kell kétszer mondani Gazsónak, hamar neki is látott kedvenc levesének, a paradicsomlevesnek. A Gazsó-féle paradicsomlevest onnan lehet megismerni, hogy mindenféle fűszer van benne, Vegeta, majoranna, granulált vöröshagyma, oregano, bors,és fel sem tudom sorolni, hogy még mi. Az állaga meg annyira folyós, hogy éppen levesnek lehessen mondani. És nagyon jó illata van. Mikor ez az illat elért a neurológia könyvig, felkeltem, hogy megnézzem az alkotást.

-          Mit raksz bele, rizst vagy eperlevelet? –kérdeztem

-          Hát, szívem szerint galuskát tennék…

-          Milyen galuskát? Grízgaluskát…???

-          Mondjuk grízgaluskát.

Így esett, hogy a paradicsomlevesünkbe grízgaluska került. Nekünk nagyon ízlett, csak éppen kicsit szétestek a galuskák, így a leves még sűrűbb lett, mint szokott, olyan "paribagríz" állagú... Végül azt hiszem, nektek nem tudom jó szívvel ajánlani a paradicsomlevesbe ezt a levesbetétet.

 

 Utóbb kiderült, hogy Gazsó a csipetkére gondolt. De ANYA, HOGY KELL CSIPETKÉT CSINÁLNI??? SEGÍTS!!!

7 komment

Címkék: otthon szabadnap főzőcske

A bejegyzés trackback címe:

https://anya50.blog.hu/api/trackback/id/tr86922947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PPista 2009.02.04. 19:31:49

Innen Újvárosból nézve is fáznak azok a gombócok :)
Fogalmam sincs mi az a csipetke...

P Katóca 2009.02.04. 20:16:16

Egyszer én is megpróbáltam túrógombócot csinálni. A recept írta, hogy kell bele tejföl...
...bele is raktam egy egész dobozzal a tésztába.
Csak azon csodálkoztam, hogy míért nem áll össze a tészta?
...Anya nélkül nem könnyű
De így megjegyeztem, hogy a tejföl csak a tálaláshoz kell. Mellesleg Dani így is mindmegette :-)

Mannika 2009.02.04. 22:03:48

Hát, a túrógombóc az nekem is nagyon ment a terhesség alatt. Amikor meghallottam, hogy Kami rákattant, hirtelen azt hittem, hogy Nagyanyó kétszeres nagyanyó lesz:). Egyébként én soha nem csináltam még, de anyum mikrós verziót is próbált már- csak gumigombócnak neveztük el. A fehérvári Szárcsa csárdában viszont--- hmmm... nyamm...

PPista 2009.02.04. 22:25:49

@Mannika: azért vannak Fehérváron más éttermek is... :)

Zsófi-bófi 2009.02.04. 22:32:23

Hát, Kami, ez nagyon jó! Kíváncsi vagyok a folytatásra.. Egyébként tegnap mi is vettünk -kérésemre- mirelit túrós derelyét a plus-ból... Ki tudja.. talán az időjárás miatt... :)

Mannika 2009.02.04. 22:45:11

Ja, egyébként is "meztelenül is esztelen jó". Ha véletlen eltűnne a honlapról, akkor én ettem meg...

anya (mama) 2009.02.04. 23:18:49

Kamikám, a csipetkéről majd beszélünk... Ebben a témában nem nyilvánulok meg, nehogy már ország-világ beszóljon nekem, hogy nem jól csinálom...
süti beállítások módosítása