Boldog születésnapot édesanyánk!

Szervusz Anya, kihasítottunk egy kis szeletet az internetből neked, és egy kicsit magunknak, az egész családnak. Kérlek, olvasd szeretettel. Ez egy jubileumi blog, egy jubileumi évben. Isten éltessen sokáig!

Archívum

Leírás

Szervusz Anya, kihasítottunk egy kis szeletet az internetből neked, és egy kicsit magunknak, az egész családnak. Kérlek, olvasd szeretettel. Ez egy jubileumi blog, egy jubileumi évben. Isten éltessen sokáig!

Archívúm

Friss topikok

  • anya (mama): De jó, Kati, hogy írtál ide, annyira örülök! Méghogy "nem tudsz írni", nagyon is tudsz, engem telj... (2014.01.12. 17:31) Reggelek
  • P Katóca: Bevallom, csak most fedeztem fel az új bejegyzést. Ezekre nagyon jó visszaemlékezni, olyan jó, hog... (2013.05.15. 14:04) Emléket állítok munkahelyi főnökeimnek
  • P Katóca: És érvényes még valami erről a listáról? Aztán érdekelne az a Pálferis idézet is! (Na de én már c... (2013.02.04. 13:48) Kívánságlista
  • P Katóca: De jó, hogy ezt megírtad, jó most nekem olvasni. És biztosan te is már most is másképp emlékszel v... (2013.01.28. 11:14) téli álom lenne jó
  • P Katóca: Éljen a megérdemelt új csizma! Ez a csizma igazi "hétmérföldes" lesz. (2013.01.28. 11:10) Új a csizmám

Címkék

aba (1) ádám (2) ádi (1) anya (1) apáczai (1) asszociáció (1) atya (1) baba (1) bächer (1) báj (1) barátok (1) besenyszög (1) bkv (1) blog (1) bófi (1) chinovini (1) csajozás (1) csoki (1) divat (1) diy (1) ebéd (1) egyetem (3) életrajz (1) erdély (2) évődés (1) fantomkép (1) felicia (1) feri (1) főzőcske (2) francia (1) freskó (1) gimi (1) gyémántlakodalom (1) gyülekezet (1) házasság (1) hóhelyzet (1) humor (3) idő (1) iván (1) jászszentandrás (1) jézus (1) kávé (1) képregény (1) kiméra (1) kimerültség (1) kudarc (1) kuki (1) magány (1) meghívó (1) metro (1) mosoly (1) napi (1) novák (1) nyelvlecke (1) örvendsz (2) osztályfőnök (1) otthon (1) pál (1) paraszthajszál (2) pszichiátria (1) pünkösd (1) rutin (1) siker (1) skoda (1) sütés (2) szabadnap (1) szakdolgozat (1) székely (2) szellem. (1) szerelés (1) szeretet (1) szerzetes (1) születésnap (1) tibor (1) tollas (1) ügyelet (1) unoka (2) vali (1) vers (1) vicc (1) zene (1) Címkefelhő

Árpád

2010.01.27. 09:00 anya (mama)

Amikor megláttam, hogy piszkosan, elhanyagoltan felszáll a buszra, legszívesebben kikerültem volna. (Láttam már őt italosan, akkor tényleg kikerültem.) Gondoltam, a sapkámban úgysem ismer meg, de ő egyenesen felém tartott, nevemen szólítva köszöntött. "Megvagyok"- mondta, de érezni lehetett, hogy gondjai vannak. Alkalmi munkákból él, sorolta, hova hívták különböző építési, kerti munkákra. Ásni csak akkor tud, amikor majd kienged a föld. Bár sokszor úgy néz ki, mint egy hajléktalan, azért nem hajléktalan ő, a szüleitől rá maradt házban él. Mindig befogad valakit, aki nála is elesettebb, akik őt rendszerint kihasználják és kifosztják. Most is lakik nála valaki. Beszélt, beszélt és én nem is értettem minden szavát - de egyszer csak furcsa dolog történt velem. A szemébe nézve megláttam a LELKÉT. Valamikor egy gyülekezetbe jártunk. Hány éve van már? Csaknem harminc, amikor nekünk is sokat segített az épíkezésen, a kertben. Egy ideig, amíg a látókörünkben volt, megemlékeztünk róla évente a születésnapján.
Neki hamarabb le kellett szállnia a buszról, így elköszönt. Az ajtó felé tartva még kérdezett:
- "A gyerek? Orvos? Megy tovább?"
- "Igen, orvos, még nem szakorvos" - válaszoltam.
Az ajtóból még vidáman visszakiáltott:
 - "Üdvözlöm H. Jóskát, éljen B.szög!"
A megállóból kiálló busz mellett futva integetett nekem.
Elgondoltam, vajon ebben a kerületben, ahol élek már hat éve, hányan tudják a szülőfalum nevét, ahol a gyerekkoromat töltöttem? Egyedül ő. Én sokkal kisebb terhek alatt is nyögök és padlót fogok, ő megőrizte vidámságát és gyermeki játékosságát.

Megajándékozva éreztem magam.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://anya50.blog.hu/api/trackback/id/tr361705761

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

P Katóca 2010.02.01. 16:06:01

Nagyon tetszik ez is! (De azért értem én, hogy a gyerök az gyerök - nem lány.) Amúgy kíváncsi vagyok, ő hova tűnt a M... T..ából?

anya (mama) 2010.02.01. 16:50:45

@P Katóca: "A gyerek"-szószerinti idézet volt Tőle. Mivel éppen leszállt a buszról, nem volt idő sorravenni a lyányokat. Ő abba a gyülekezetbe jár, ami a más gyülekezetekben sérüléseket szenvedett emberek gyűjtőhelyeként ismeretes.
süti beállítások módosítása