Alapjában véve nem sokat költök az autóra. A motorháztetőn egy helyen már apró hólyagosodás ütötte fel a fejét, itt ott kopott, a leszakadt kalaptartózsinórt sem pótoltam. Elmegy az anélkül...
Nemrég viszont lépni kellett. Egyszer csak nézem, hogy ha indexelek, akkor kigyullad a reflektor is. Ráadásul már szürkület volt, nagyot nézhettek a szembejövők a kereszteződésben. Egyik még intett is, köszönőleg. Azt hitte traffipax-ot jelzek. :)
Később már tompított fényszóró mellett is felgyulladt a reflektor. Hamar rájöttem, hogy ha a bajuszkapcsolót kicsit magamfelé húzom akkor visszaáll a rend. Így meg nem lehet hosszú útakra menni. Tenni kell valamit. Már rég nem biztonságos.
Benyúltam a kapcsoló tövéhez, húztam is el rögtön a kezem, iszonyat forró volt ott. Fele sem tréfa!
Apósomat hívtam segítségül, szétkaptuk a kormányt borító műanyag lemezeket, és kiszedtük a kormánykapcsolót. Tiszta legóautó, gyönyörűen ki lehetett pattintani.
Ott a hiba, valami nem stimmel a csatlakozónál!
Aztán ő bontotta tovább, operált, én meg kampóztam. Teljesen beleolvadt a fémbütyök a bakelitbe, ki is hullott rögtön. Nem volt meg a normál anatómia. Látszott, hogy ezen már csak a csere segítene.
Nagyon elmés szerkezet, három rugóval!
Egy napig azonban ki kéne húzni! Szituálni kellett a normál állapotot. Néhány csepp ónnal helyére forrasztottuk a fémcsatlakozót, szépen megállt. Óvatosan visszaraktuk a kábeleket, visszapattintottuk a kapcsolót a helyére.
Tökéletes az eredmény, indexel, világít, reflektoroz! Nem terveztük hosszú távra ezt a helyzetet, mert ha újra felforrósodik, akkor az ón is elcsordul, és kezdődik minden előlről.
Másnap kicseréltem az egészet egy bontott kormánykapcsolóra. Most újszerűen kattan! :)
Mivel orvos vagyok, fel vagyok mentve a műszaki dolgokból. Az én dolgom az lenne, hogy a bejáratós kocsit toljam 160-nal a pályán elfolyt motorolajjal :) Ez a szerelés viszont óriási büszkeséggel töltött el! Kérem a műszaki embereket nézzék el nekem :)